AC Schnitzer TENSION Street Version ( M6 )
AC Schnitzer TENSION Street Version: nabroušená M6
Dvorní ladič mnichovské automobilky BMW, firma AC Schnitzer, si vzal do parády BMW M6, přiostřil jej a ještě z něj vymáčknul několik koníků navíc. Výsledkem je brutální AC Schnitzer Tension a jeho následná civilní verze.
Když tuner AC Schnitzer přivezl na frankfurtský autosalon v roce 2005 koncept Tension, zvedla se okolo vozu velmi příznivý kritika a dobrá reakce široké veřejnosti. Firma si u BMW M6 pohrála s elektronikou motoru, vyměnila výfukový systém a výkon se zvedl ze 507 koní na 552 koníků (406 kW) a točivý moment na 540 Nm (v sérii 520 Nm). S takovou porcí výkonu dokáže Tension akcelerovat z nuly na sto za 4,5 sekundy (o desetinu rychleji než v sérii). Nejvyšší rychlost se na italském ovále Nardo vyšplhala až na 331,8 km/h, tolik dosud žádné BMW s legálními SPZ nikdy oficiálně nejelo! Z tohoto konceptu nakonec vznikla limitovaná série 50 vozů a každý z nich dostal unikátní plaketu s pořadovým číslem. Na koho se nedostalo, má AC Schnitzer další nabídku: TENSION Street Version. Jedná se o tuningový paket, který je k dispozici pro jakékoliv kupé řady 6. Balíček úprav obsahuje modifikovanou kapotou s chromem lemovanými výdechy chladícího vzduchu, aerodynamický kit, snížený podvozek o 25 – 30 mm, sportovní tlumiče výfuku, sportovní zrcátka AC Schnitzer, exkluzivní a extra pevná, štíhlá 20" kola s pneumatikami 245/35 a 285/30 a extravagantní dvoubarevná kombinace alpské bílé a antracitové metalízy. Pozadu nezůstal ani interiér, vyšlechtěný mnoha karbonovými doplňky, například na volantu, voliči samočinné převodovky a palubní desce. Zvýšený potenciál vozu dokazují nové přístroje s rychloměrem, kalibrovaným do 320, resp. 330 km/h a sada bílých nebo černých doplňků z anodizovaného hliníku – pedály, opěrka nohy, páka ruční brzdy a jako exkluzivitka také ovladač i-Drive. Nezapomnělo se ani na úpravu zážehového osmiválce, AC Schnitzer nabízí převrtání na obsah 5.1 l, včetně nových pístů, ojnice, klikové hřídele, svodů výfuku a řídicí jednotky, díky čemuž výkon stoupne z 245 resp. 270 na 302 kW a kroutící moment z 450 resp. 490 na 550 Nm.